Tilaus- ja toimitusehdot

Päivitetty 30.4.2022


Yleistä

Smiling Design (Y-tunnus 3179545-9) myy verkkokauppansa tuotteita täysi-ikäisille henkilöille ja yrityksille Suomessa sekä tietyissä muissa EU-maissa. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus tilaamiseen. Smiling Design pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ja tuotteiden hintoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Asiakkaan tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.


Tilaaminen

Tuotteita voi tilata verkkokaupasta lisäämällä ne ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja suorittamalla maksun valitsemallasi maksutavalla. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilaamisen jälkeen saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Saat uuden sähköpostin, kun tilauksesi on käsitelty ja toimitettu kuljetettavaksi.


Hinnat

Tuotteiden hinnat ilmoitetaan euromääräisinä ja ne sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä käsittely- ja toimituskuluja. Asiakas näkee tilaukseen lisättävät lopulliset toimituskulut kassalla. Smiling Design pidättää oikeuden tilauksen perumiseen, kun kyseessä on selvä hintavirhe. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan sitä, että tuotteen hinta on merkittävästi poikkeava normaalihinnasta (esim. 0,00 e). Tällaisessa tapauksessa asiakkaan oletetaan ymmärtävän hinnan olevan virheellinen, koska se poikkeaa niin selvästi normaalihinnasta.


Maksaminen

Verkkokaupan maksunvälityspalvelun toteuttajina toimivat Paytrail Oyj ja PayPal. Maksamiseen siirrytään Paytrailin tai PayPalin verkkopalvelun kautta. Paytrail tai PayPal näkyy maksun saajana tiliotteella/korttilaskulla ja välittää maksut verkkokauppiaalle. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Paytrail Oyj yhteystiedot

Y-tunnus: 2122839-7
Sähköposti: maksutiedustelut@paytrail.com
Puhelin: 020 718 1820
Postiosoite: Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä


Maksutavat

Verkkokaupassa on runsaasti erilaisia maksutapoja, joista asiakas voi valita itselleen sopivimman. 

  • Verkkopankki
  • Maksu- ja luottokortit
  • Lompakko ja mobiilimaksu
  • PayPal
  • Lasku ja osamaksu

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.


Toimitustapa ja toimituskulut

Tuotteet toimitetaan aina huolellisesti pakattuna. Toimitusvaihtoehtoja ovat:

  • Kirjelähetys
  • Kirje Plus-merkillä
  • Postin Pikkupaketti
  • Postipaketti
  • Sähköpostitoimitus digituotteille

Kirjelähetys, kirje Plus-merkillä ja Pikkupaketti toimitetaan kirjepostin mukana suoraan kotiin, sillä erolla, että kaksi jälkimmäistä on seurattavissa lähetystunnuksella. Postipaketille valitaan noutopaikka. Asiakas valitsee itse haluamansa toimitustavan kassalla ja näkee tällöin lopulliset toimituskulut. Huomioithan, että tuotteissa voi olla rajoituksia toimitustavan suhteen, esim. kynttilät voidaan kokonsa vuoksi toimittaa vain pakettina.

Toimituksen hinta on toimitustavasta riippuen 2,90 e-5,90 e sisältäen arvonlisäveron. Yli 70 euron suuruiset tilaukset toimituskuluitta (0 e).


Toimitusaika

Tilauksia käsitellään arkipäivisin saapumisjärjestyksessä. Käsittelyaika on n. 1-5 arkipäivää ja tilaustuotteiden kohdalla n. 7-14 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta. Ruuhka- ja sesonkiaikoina, kampanjoiden aikana tai erityisen suuren tilauksen kohdalla voi tulla pieniä viivästyksiä käsittelyaikoihin. Jos tilauksellasi on erityinen kiire, voit ilmoittaa siitä tilauksen lisätiedoissa, niin yritämme kiirehtiä lähetystä. 

Kuljetusliike toimittaa tilauksen antamaasi osoitteeseen tai noutopisteeseen noin 2-14 arkipäivän kuluessa siitä, kun tilaus on käsitelty ja lähetetty. Pakettilähetykset saapuvat perille yleensä nopeammin kuin kirjeet, joten huomioithan tämän toimitustapaa valitessa. Kaikkialla Suomessa Posti ei jaa kirjeitä enää joka arkipäivä, mikä osaltaan hidastaa kirjelähetyksen kulkua. Smiling Design ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästyksistä toimituksessa.


Vaihto- ja palautusoikeus

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus tavaran vastaanottamispäivästä lukien.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen, olethan ensin yhteydessä asiakaspalveluumme info@smilingdesign.fi. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, vahingoittumaton ja täysin myyntikuntoinen, muutoin sen hintaa ei voida hyvittää asiakkaalle. Tuote tulee palauttaa siististi ja huolellisesti pakattuna, esim. alkuperäinen pakkaus sopii tähän hyvin. Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse alkuperäisen toimitustavan mukaisesti.

Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, se käsitellään alkuperäisessä maksussa käytetyn maksutavan mukaisesti ja rahat palautetaan asiakkaalle. 

Noutamatta/vastaanottamatta jätetty paketti ei ole tilauksen peruutus. Asiakas maksaa noutamatta jääneestä paketista syntyvät lunastuskulut. Jos asiakas haluaa paketin uudelleenpostituksen, hän maksaa myös uudet toimituskulut. Jos taas asiakas haluaa rahojen palautuksen noutamatta jätetystä tilauksesta, vähennetään hyvityksen summasta paketin takaisinlunastuksesta syntyneet kulut.


Ongelmatilanteet

Mikäli huomaat tuotteessa virheen, se ei vastaa tilaustasi tai se on vahingoittunut kuljetuksen aikana, olethan meihin yhteydessä sähköpostitse info@smilingdesign.fi 14 vuorokauden aikana tilauksen vastaanottamisesta. Huomioithan tilausta tehdessäsi, että kaikki tuotteemme ovat käsintehtyjä, joten mm. niiden kuviot saattavat poiketa hieman verkkokaupan tuotekuvista. Lisäksi värisävyt voivat näyttää erilaisilta eri näytöillä. Poikkeamat ovat pääsääntöisesti yksityiskohtia.


Asiakaspalvelu

Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, tuote on vioittunut kuljetuksen aikana tai sinulla on jotain kysyttävää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Palvelemme sinua sähköpostitse info@smilingdesign.fi 24 tunnin kuluessa (arkipäivisin).